onsdag 23 maj 2012

Äntligen värme!

De senaste dagarna har vi haft fullt upp, hittat på en massa mys. Thomas har varit ledig några dagar och har några dagars ledighet kvar.. o han fick verkligen tur med vädret!! Klockan är bara kvart över sju på morgonen just nu, och solen värmer redan gott.. o himlen är knallblå! Det är kärlek de!

I förrgårr var vi ute och åkte båt, ja, Nora och Thomas.. hur mysigt som helst.. jag passade på att fiska lite och kom plötsligt ihåg hur kul det är.. dax att fixa sitt eget kastspö och sisådär en 798 drag till de eller nått ;)
Nora tyckte att de var både läskigt och himla kul på samma gång!





Och när Älva slutat skolan så plockade vi upp henne och åkte till Lesjöfors och gick "Trollstigen" , jag har faktiskt aldrig varit där, men ja rekommenderar alla med småbarn att åka dit! Vilken mysig liten sagovärld det var där mitt i skogen! Där har det används mycket kreativitet och fantasi! :)










Kn varna att de är mycket uppförsbackar, ganska branta sådana... haha.. så vi var rätt så sega allihop efter vårt lilla äventyr ;)

I går så passade Thomas barnen, och jag drog till kristinehamn och övningskörde :) Och denna gång var de ingen lek direkt!!  Usch vad livrädd ja va, det var rödljus och rondeller, parkera och backa... HJÄLP!! Jag skakade i benen när ja klev ur bilen.. allt gick ju bra och så, men ja bara måste jobba på mitt självförtroende som bilförare!! Annars kommer de inte gå.. jag är ju fast övertygad varje gång att ja kommer köra ihjäl oss!! Haha! Svärfar höll dessutom på att bli galen på mig, då ja fick hjärn-tilt och glömde vad höger och vänstyer var.. sväng höger sa han, och ja blinkade och svängde vänster.. och tvärtom.. haha.. vet inte vad som hände.. men ja blev för en stund totalförvirrad (värre än vanligt).

Efter körningen så åkte ja hem och lagade mat, för att sen åka och ta årets första dopp i Mangen-badet :) Iiiiiskallt!! Men Thomas visade oss sitt "grushål", där han och hans vänner lekte när de var mindre.. o visst hade vi kul!! Ja var allt med upp och hoppade utför ja me ;)




Ser rätt kul ut va?? Med riktig riktig sats innab hoppet så killade de rätt gott i magen innan man landade ;)
Här nedan är väl de gulligaste ja sett??
Thomas skulle hoppa... och tvekade lite först.. då står lilla Nora längst ner med armarna utsträckta och skriker : Ingen fara Thomas, hoppa du, ja tar emot dig!!! :D Goa unge!!

Nu ska ja skicka Älva-gumman till skolan ... ha en fin dag!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar